Najdete nás v těsné blízkosti centra Trutnova v ulici Na struze, č.p. 30 (bývalá poliklinika).
V letní sezoně
PRODEJ NOVÝCH a vyservisovaných bazarových kol.
Můžete si u nás vybrat z široké nabídky nových kol značek BULLS,GALAXY,AMULET,DEMA, BBF,STEVENS a dalších značek.
Na prodejně máme cca:150ks nových kol (MTB,CROSS,SILNIČNÍ,BMX a dětské) nové koloběžky,in-line a nepřeberné množství doplňků.
Rádi Vám s výběrem poradíme a doplňky zdarma namontujeme.
V zimní sezoně si u nás můžete vybrat z široké nabídky carvingových lyží značek Sporten, Elan, Völkl, Rossignol, Atomic, Dynastar, Blizard, Head, Fischer, Salomon, Lusty, K2. Bohatý sortiment nabízíme i pro děti. Samozřejmostí je, že u nás zakoupíte rovněž kompletní lyžařské vybavení. Lyže, boty, hole, přilby, rukavice. Pokud jste spíše příznivci snowbordingu, jistě si vyberete z široké nabídky snowboardů a snowboardových bot od firem K2,GNU, Northill, Flow. Zapůjčíme vám i saně. A abyste měli svou výbavu vždy v perfektním stavu, můžete nám ji přinést do našeho servisu. Nebojte, jsme rychlí a levní
Údržba jízdních kol aneb zkušenosti s opotřebením kola
V této části naší cyklistické poradny Vám přiblížíme problematiku údržbových prací na jízdním kole, které sice jako cyklista-uživatel nemusíte dělat osobně, ale je dobré je znát, abyste dokázali včas odhadnout nutnost servisního zásahu. Znalost opotřebení se Vám bude hodit při používání a servisu jízdního kola a také si budete jistější před každou Vaší vyjížďkou.
Naše rady a zkušenosti, které jsme zde pro Vás připravili, jsou léty prověřené techniky z našeho specializovaného servisu.
Zkušenosti s opotřebením kola
Každé jízdní kolo je individuální podle kvality použitého materiálu, technologie a v neposlední řada přístupu majitele k jeho údržbě, použití v terénu, způsobu jízdy a váze cyklisty. Nicméně lze všeobecně říci, že pokud vlastníte kvalitnější jízdní kolo, tak se můžete setkat při jeho stárnutí s níže popisovanými problémy v závislosti na počtu ujetých kilometrů.
Především u kvalitního a udržovaného jízdního kola by se nemělo nic porouchat tak, aby nebylo možné na kole dojet, popřípadě to, aby byla určitá část kompletně poškozená a cyklista kvůli tomu třeba havaroval. Pokud dojde ke zlomení rámu či vidlice jízdního kola je nutné celou tuto část vyměnit za novou. Z bezpečnostních důvodů se nedoporučuje rám či vidlici jízdního kola opravovat. K běžnému opotřebení ostatních komponentů dochází při pravidelné údržbě pomalu, ale je nutné věnovat stavu jízdního kola stálou pozornost.
Níže uvedené informace berte jako orientační, neboť záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují opotřebení Vašeho jízdního kola.
Když máte najeto 1000 km – drobnější součástky
Při běžném použití do 1000 km budete vyměňovat zpravidla drobnější součástky, jako jsou duše a pláště,lanka brzd a měničů,brzdové špalky apod. Při koupi jízdního kola se vybavte mazacími oleji,mycími prostředky na jízdní kola, náhradní duší, lepením, skladným nářadím a hustilkou na cesty.
Když máte najeto 800 – 2500 km – řetěz
Jakmile tachometr na kole ukáže najetých cca 800-2500 km (záleží na typu převodů 6-10 rychlostí), měli byste si nechat přeměřit stav řetězu v odborném servisu nebo si pořídit kalibr na řetěz. Řetězi se opotřebovávají nejvíce a většinou více než 2000 km nevydrží. Pokud se včas nevymění a dojde k vytažení řetězu za přípustnou mez, může dojít k opotřebení kazety (vícekolečka) na nejpoužívanějších pastorcích.
Když máte najeto 1000-2000 km – brzdové špalíky
Jak již bylo uvedeno výše, další velmi důležitou a velmi zatíženou a opotřebovávající se součástkou jsou brzdové špalíky. Nejedná se o velkou investici, ale měli byste neustále sledovat jejich stav a dle potřeby je pravidelně měnit. Nelze přesně říci po kolika kilometrech jsou brzdové špalíky “sjeté”, to záleží na stylu jízdy každého cyklisty. Měkké brzdové špalíky nevydrží tolik, ale na druhou stranu neopotřebovávají brzdnou plochu ráfků. Tvrdé brzdové špalíky totiž mohou zeslabit stěnu ráfků, a proto je také třeba hlídat, jak ráfky vypadají.
Když máte najeto 2000-4000 km – pláště, vícekolečko
Pláště se sjíždějí cca po 2000-4000 km, záleží přitom na váze cyklisty a stylu jízdy. Především zadní plášť je nutné hlídat, neboť se sjíždí dříve než přední. Dalším komponentem je vícekolečko, na kterém se časem sjedou pastorky. Výměna vícekolečka není velmi častá, ale pokud včas nevyměníte řetěz, tak tyto komponenty nemusí vydržet ani 2 000 km.
Když máte najeto 5000-10000 km – měnič
Při najetých 5000 km prohlédněte stav přehazovačky a přesmykače. Některé kvalitní typy vydrží až 10000 km, jiné začnou mít opotřebovanou pružinu či začnou být volné v čepech. Při delším nepoužívání jízdního kola (tzv. zazimování, apod.) je vhodné zařadit na měniči a převodníku nejmenší pastorky/talíř, aby se uvolnila pružina měniče.
Když máte najeto 10000-20000 km – kliky, převodníky, ráfky
Jednou z nákladnějších investic bude obměna převodového ústrojí, konkrétně kliky a převodníky. Výměna převodníků není velmi častá, ale pokud včas nevyměníte řetěz, tak tyto komponenty nemusí vydržet ani 10 000 km. Dle stylu jízdy, kvality brzdových špalků a kvality ráfků se může projevit probrždění ráfků po 10 000-15 000 km. Duralové ráfky pro horské kola jsou o něco dražší a také je nutné počítat s tím, že se ráfky musí nechat přeplést, což zvyšuje náklady na servis. Pokud budete měnit ráfky, prověřte také stav nábojů, aby se tyto případně vyměnili spolu s ráfkem. V našem obchodě vedeme stálou nabídku určitých typů,zapletených kol z kterých si můžete vybírat.
Když máte najeto 20000 km – odpružená vidlice, rám
Při najetých 20 000 km je těžké odhadnout opotřebení rámu a vidlice. Je dobré před každou jízdou sledovat stav jízdního kola. Doporučujeme sledovat stav rámu a odpružené vidlice. Může dojít k únavě materiálu či opotřebování sedla a sedlovky, brzdových pák, řidítek, představce a dalších komponentů.
Pokud si nevíte rady, jak se správně starat či servisovat Vaše jízdní kolo, obraťte se s důvěrou na odborný servis v našem kamenném obchodě
Rádi Vám poradíme a Vaše jízdní kolo profesionálně opravíme.